Als je wilt groeien als bedrijf helpt het om je naamsbekendheid te vergroten. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen.
Maak gebruik van sociale media kanalen
Steeds meer klanten bevinden zich online op sociale media kanalen. Onderzoek welke sociale media kanalen veel door jouw doelgroep wordt gebruikt. Zet vervolgens de meest gebruikte sociale media kanalen in. Post hier regelmatig berichten op. Ga niet klakkeloos dezelfde posts op alle sociale media kanalen plaatsen. Elk sociale media kanaal heeft een andere manier van communiceren. Zo is Facebook formeler en Linkedin zakelijker. Daarnaast is de kans groot dat er bijvoorbeeld op Facebook een andere subdoelgroep actief is dan op Linkedin. Onderzoek dit ook. Vervolgens kan je een tone of voice per sociale media kanaal opstellen. Voor alle kanalen geldt dat je regelmatig berichten moet plaatsen.
Zet online en fysieke advertenties in
Doordat veel klanten zich online bevinden kan je veel bereiken met het inzetten van online advertenties. Op sociale media kanalen kan je advertenties zo instellen dat een bepaalde doelgroep dit alleen ziet, bijvoorbeeld mensen tussen de 20 en 30 jaar en wonend in de Randstad. Naast online advertenties blijven fysieke advertenties ook belangrijk. Plaats bijvoorbeeld advertenties in een (bushokje) of bus. Een goede tv reclame kan ook je naamsbekendheid flink vergroten. Zorg dat je een goed marketingplan hebt. Voor het inzetten van (online) advertenties kan een reclamebureau of een marketing specialist je helpen. Een copywriter kan je helpen met het schrijven van goede wervende teksten.
Laat merchandise maken
Merchandise maken is een relatief goedkope manier om je naamsbekendheid te vergroten. Laat bijvoorbeeld t-shirts bedrukken met je logo. Dit kan je goedkoop laten doen via t-shirts.nl. Door naast je logo leuke of gekke quotes te plaatsen vergroot je de kans dat het wordt gekocht. Naast t-shirts kan je onder meer hoodies, sokken en linnen tasjes laten bedrukken. Je kunt linnen tasjes ook gratis weggeven of voor een kleine prijs aanbieden bij een bestelling om als verpakkingsmateriaal te gebruiken in plaats van plastic of papier. Zo laat je ook zien dat je duurzaam bent.
Mond-tot-mond reclame
Een van de oudste manieren van reclame maken is mond-tot-mond reclame. Echter kan dit ook negatieve reclame zijn. Zorg er daarom voor dat je goede klantenservice hebt en je klantvriendelijk bent. Sommige mensen zijn pas overtuigd dat ze iets willen kopen van je als je goede reviews hebt. Laat daarom reviews duidelijk zien op je website. Investeer dus niet alleen in nieuwe klanten, maar ook in je huidige klanten.
Welke actie het meest effect heeft op het vergroten van de naamsbekendheid van je bedrijf, hangt af van je doelgroep. Doe hier daarom goed onderzoek na. Vervolgens kun je op basis van de doelgroep en je budget de juiste keuze maken.
Recent Comments